Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Οι θέσεις εργασίας του 2030 δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη!

Personal branding. Η συμπεριφορά σου σε πάει ψηλά.


Personal branding και συμπεριφορά είναι έννοιες συνώνυμες. Είναι εκπληκτικό πόσοι άνθρωποι αγνοούν (συνειδητά ή μη) ότι ο τρόπος που συμπεριφέρονται στους άλλους επηρεάζει την προσωπική τους εξέλιξη και φήμη.




   Personal branding με λίγα λόγια σημαίνει ότι πουλάς τον εαυτό σου όπως θα πουλούσες ένα προϊόν. Tον ίδιο ζήλο που δείχνεις για να το προωθήσεις, τον ίδιο ζήλο θα πρέπει να δείξεις και για να πουλήσεις την εικόνα σου.
   Μπορεί να αφιέρωσες αμέτρητες ώρες για να τελειοποιήσεις το βιογραφικό σου ή για να ανεβάσεις την τέλεια επαγγελματική "headshot" στο LinkedIn αλλά ο χρόνος που σπαταλάς για να βελτιωθείς σαν άνθρωπος είναι ελάχιστες. Πράγματα από τα οποία αντλείς δύναμη, ο τρόπος που διαχειρίζεσαι τα νεύρα σου, οι άνθρωποι που σε περιτριγυρίζουν και όλα όσα λες είναι εκείνα που συνθέτουν το πραγματικό σου προφίλ και όχι το ψηφιακό. 
  Όσες εμπειρίες, πτυχία ή δεξιότητες κι αν έχεις δεν μπορούν να αντισταθμίσουν μια κακή στάση απέναντι στους άλλους.
  Οι κανόνες του personal branding αποτελούν μια μακροσκελή λίστα που ξεκινά περιλαμβάνοντας τα εξής τυπικά προσόντα:
     Γλώσσα του σώματος
     Γραμματική
     Λεξιλόγιο
     Τηλεφωνήματα
     Email
     Social Media (χρήση των τριών παραπάνω για εθιμοτυπικούς λόγους όπως συγχαρητήριες ευχές, γιορτές ή γενέθλια)
Η λίστα μπορεί να μεγαλώσει αρκετά και με άλλα τόσα που είδαμε και σε προηγούμενο άρθρο

   Θα υπάρξουν πολλοί που βλέποντας τη λίστα θα κουνήσουν το κεφάλι καταφατικά, εννοώντας ότι τα κάνουν όλα αυτά, άρα έχουν επιτύχει την δημιουργία μιας καλής εικόνας. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν κάνει μια πραγματική αξιολόγηση του εαυτού τους, αναλύοντας τη συνολική τους συμπεριφορά πέρα από την εθιμοτυπική λίστα. 
   Για να κάνεις μια ειλικρινή αξιολόγηση του εαυτού σου πρέπει να φέρεις στο μυαλό σου, όλα όσα έκανες τη προηγούμενη μέρα, όλες τις συνομιλίες και τις σκέψεις (αρνητικές και θετικές) για να βρεις που έκανες το λάθος και που όχι. Γιατί σίγουρα έχεις κάνει κάπου λάθος. 
   Τότε, ξεκινάς ένα δύσκολο μονοπάτι, αυτό της αυτό-βελτίωσης. Τι πρέπει να βελτιώσεις, που χωλαίνεις, τι σε φοβίζει και τι σε κάνει δυνατό; Πότε πρέπει να συγκρατείς τα λόγια σου και πότε να μιλάς σταράτα; Πόσο κακό σου έχει κάνει η μεγάλη χρήση των social media;

   Όταν καταλάβεις ότι έχεις κάνει κάποια βήματα, τότε ξανακοίταξε την παραπάνω εθιμοτυπική λίστα και δες ξανά πόσα από αυτά έκανες σωστά και πόσα όχι. Και τότε μόνο θα δεις την καθημερινότητα σου να αλλάζει, να έχει διαφορετική εξέλιξη και διαφορετικό νόημα.