- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Έχετε σκεφτεί ποτέ με ποιον τρόπο οι εταιρίες διαλέγουν τα λογότυπα τους και πόσο εύκολα μένουν στη μνήμη μας; Η ψυχολογία των χρωμάτων που σχετίζεται με την πειθώ είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις του marketing. Σήμερα θα δούμε μια από τις αξιόπιστες έρευνες για τη θεωρία των χρωμάτων στη πειθώ του καταναλωτή.
Στο βιβλίο «impact of color in marketing»
ερευνητές βρήκαν ότι το 90% των στιγμιαίων αγορών μας βασίζονται μόνο και μόνο στο
χρώμα του brand.
Αγοράζουμε δηλαδή, ανάλογα με τη διάθεση που μας προκαλεί το κάθε χρώμα.
Ακούγεται υπερβολικό; Κι όμως κοιτάζοντας τον παρακάτω πίνακα, που
κατηγοριοποιεί τα brands ανάλογα με το χρώμα και τα συναισθήματα, θα δείτε πόσο οικείο
είναι το αίσθημα που σας προκαλεί το χρώμα του λογοτύπου και πόσο εύκολα
μπορείτε να το συνδέσετε με ένα λογότυπο.
Το ίδιο υποστηρίζει και η μελέτη «Exciting Red and Competent
Blue». Επιβεβαιώνει ότι, η πρόθεση αγοράς επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα
χρώματα λόγω των επιπτώσεων που μας προκαλούν στον ψυχισμό μας την δεδομένη
στιγμή. Αυτό σημαίνει ότι τα χρώματα δίνουν προσωπικότητα στο brand και οι καταναλωτές
επηρεάζονται από αυτήν, (για παράδειγμα σκεφτείτε πόσο cool και άγριο
είναι το λογότυπο της Harley Davinson και πόσο σας προκαλεί να την αποκτήσετε).
Διάφορες μελέτες
έχουν δείξει ότι ο εγκέφαλος μας προτιμά αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα, γεγονός
που καθιστά το χρώμα εξαιρετικά σημαντικό κατά τη δημιουργία μιας ταυτότητα της
μάρκας. Έχει ακόμη προταθεί στην έρευνα «Color Research & Application» ότι
είναι ύψιστης σημασίας για τις νέες μάρκες να στοχεύουν σε συγκεκριμένα χρώματα
που θα εξασφαλίσουν την διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές τους (εάν ο
ανταγωνισμός χρησιμοποιεί αποχρώσεις του μπλε, θα ξεχωρίζουν από τη χρήση του κόκκινου).
Στην επιλογή αυτή, οι έρευνες δείχνουν ότι, οφείλουμε να μελετήσουμε την πιθανή
αντίδραση του καταναλωτή σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος αλλά και
με την προσωπικότητα του κοινού που απευθύνεται το προϊόν.
Φέρνοντας ξανά το
παράδειγμα της Harley, ένα
λογότυπο σε ροζ ή μοβ χρώμα δεν θα πουλούσε, γιατί είναι χρώματα που δεν μπορούν
να συνδεθούν στο μυαλό του καταναλωτή με την μηχανή Harley και τα συναισθήματα που μας βγάζει.
Με την ίδια λογική αναλογιστείτε ότι τα λογότυπα των περισσοτέρων αυτοκινήτων
είναι λευκό, μαύρο, ασημί ή γκρι, χρώματα δηλαδή, σταθερά και διαχρονικά.
Μία από τις καλύτερες μελέτες για το θέμα αυτό είναι η «Colour
Assignments» του Joe Hallock, όπου αναδεικνύονται ορισμένες σαφείς προτιμήσεις
σε ορισμένα χρώματα σε σχέση με το φύλο.
Αγαπημένο χρώμα ανδρών |
Αγαπημένο χρώμα γυναικών |
Λιγότερο αγαπημένο χρώμα γυναικών |
Λιγότερο αγαπημένο χρώμα ανδρών |
Τα πιο αξιοσημείωτα σημεία στην έρευνα είναι η υπεροχή του
μπλε και στα δύο φύλα, ενώ θα προσέξετε την μηδαμινή προτίμηση των ανδρών στο
μοβ χρώμα. Ίσως για αυτό δεν έχουμε μοβ ηλεκτρικά εργαλεία ή εργαλεία
κηπουρικής; (προϊόντα σε μεγάλο βαθμό συνδέονται με τους άνδρες).
Πρόσθετες έρευνες για την αντίληψη των χρωμάτων και τις
χρωματικές προτιμήσεις δείχνουν ότι, όταν πρόκειται για σκιές και αποχρώσεις,
οι άνδρες φαίνεται να προτιμούν τα έντονα χρώματα, ενώ οι γυναίκες τα πιο ήπια.
Κρατήστε αυτές τις πληροφορίες στο μυαλό σας όταν επιλέγετε την
κύρια παλέτα χρωμάτων της εταιρείας σας. Λαμβάνοντας υπόψη τις εκ διαμέτρου διαφορετικές
προτιμήσεις, σκεφτείτε πρώτα που απευθύνεστε, ώστε να δώσετε στους πελάτες σας
το ιδανικότερο.
Στοιχεία έρευνας: helpscout.net