- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Όπως θα έχετε παρατηρήσει τα Instagram Stories έχουν
γίνει ένα από τα πιο hot trends στην εποχή των social media. Από
τότε που το Instagram ξεκίνησε τα Stories τον Αύγουστο
του 2016, η ίδια η εταιρεία που ανήκει στο Facebook αυξάνεται σταθερά σε
δημοτικότητα, κυρίως σε βάρος του Snapchat. Στις αρχές του 2017, τα Instagram
Stories ξεπέρασαν το Snapchat όσον αφορά το μέγεθος του κοινού.
Μια από τις βασικές διαφορές μεταξύ του Instagram και
του Snapchat όσον αφορά τα Stories ήταν η μεγάλη εξάρτηση του
Instagram από την αλγοριθμική κατάταξη. Τον Ιούνιο του 2016, η ροή του
Instagram μεταφέρθηκε σε ένα αλγοριθμικό μοντέλο (ήταν προηγουμένως
χρονολογική) και η σειρά των Instagram Stories στο πάνω μέρος
της οθόνης μας βασίζεται σε engagement data από το Instagram και
το Facebook.
Οι περισσότερες πλατφόρμες social media βασίζονται
σε αποκλειστικούς αλγόριθμους που δεν είναι 100% διαφανείς για τους
χρήστες (για να μην αναφέρουμε και για τους διαφημιζόμενους). Σκεφτείτε
ολόκληρη την πρακτική του “search engine optimization” (SEO) για παράδειγμα, η
οποία ουσιαστικά περιλαμβάνει μια αντίστροφη λογική του μυστηριώδους αλγορίθμου
της Google για την επίτευξη υψηλότερων organic search rankings.
Ειδικότερα λοιπόν ένα θέμα που έχει δημιουργήσει αρκετή
ίντριγκα είναι η σειρά με την οποία οι χρήστες βλέπουν τα Stories στο Instagram.
Η λίστα των viewers δεν είναι χρονολογική, αλλά
δεν φαίνεται να έχει σχέση μόνο με “data δραστηριότητας” –
δηλαδή likes, tags, comments. Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένους
χρήστες να ξεκινήσουν τις δικές τους δοκιμές για να καθορίσουν ποιοι άλλοι
παράγοντες μπορεί να εμπλέκονται.
Σε ένα εξαντλητικό Reddit thread, αρκετοί χρήστες
υποθέτουν ότι οι κορυφαίοι Stories viewers μας είναι, τουλάχιστον εν
μέρει, οι άνθρωποι που βλέπουν τα προφίλ μας και τις φωτογραφίες μας
περισσότερο από τους υπόλοιπους, χωρίς απαραίτητα να ασχολούνται με το
περιεχόμενο που ποστάρουμε. Με άλλα λόγια, οι stalkers μας κατέχουν
την υψηλότερη θέση. Για να δοκιμάσουν αυτή τη θεωρία, οι χρήστες του Reddit
δημιούργησαν ψεύτικους λογαριασμούς και πραγματοποιούσαν συχνές επισκέψεις στα
άλλα ψεύτικα προφίλ από αυτόν τον λογαριασμό χωρίς να κάνουν κανένα like ή
να σχολιάζουν τίποτα. Οι συγκεκριμένοι χρήστες ισχυρίζονται ότι αυτή η
συμπεριφορά βοήθησε να επιβεβαιωθεί με αυτό τον τρόπο η θεωρία ότι οι
κορυφαίοι viewers των ιστοριών μας συσχετίζονται με τους
κορυφαίους stalkers μας. Είναι πολύ πιθανό το Instagram να
ζυγίζει πολλούς παράγοντες στην κατάταξη, συμπεριλαμβανομένης της δημόσιας
δραστηριότητας, των μηνυμάτων, των interaction ενός Story αλλά και τα profil
views. Υπεύθυνοι από το ίδιο το Instagram
τοποθετήθηκαν γι’ αυτό το φλέγον ζήτημα και η Paige Thelen, από
την ομάδα των ITs:
“Παρομοίως με την κανονική ροή, τα Stories τοποθετούνται σε σειρά βάσει των στιγμών που θα σας ενδιαφέρουν περισσότερο. Η σειρά καθορίζεται βάσει ενός αριθμού συγκεκριμένων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων:
1) της πιθανότητας που θα σας ενδιαφέρει ένα συγκεκριμένο content
2) το timeliness των posts
3) τις σχέσεις σας με το άτομο που δημοσιεύει”
Σε ένα follow-up
e-mail η Thelen επιβεβαίωσε την υποψία των Redditors: "Λαμβάνονται υπόψη και τα profile views όσο και τα likes και
τα comments"
Συμπερασματικά θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το Instagram σκεπτόμενο
αρκετά στρατηγικά έχει δομήσει αυτό τον αλγόριθμο με βάση ένα συγκεκριμένο
στόχο. Οι χρήστες του να βρίσκονται κατά τη διάρκεια της ημέρας συνεχώς in
touch με την εφαρμογή. Ρίχνοντας μια ματιά και στο suit.gr και
αναζητώντας ανάλογα άρθρα μπορεί κανείς να επιβεβαιώσει αυτή την άποψη.