Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Οι θέσεις εργασίας του 2030 δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη!

Η δύναμη του Like

Πόση δύναμη μπορεί να έχει ένα Like; Πόσο καλό μπορεί να κάνει στην ιστοσελίδα μας ή πηγαίνοντας πιο μακριά στην προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών μας; Μια νέα αμερικανοϊσραηλινή επιστημονική έρευνα μας αποκαλύπτει ότι η επιρροή του «Like», ιδίως σε τομείς όπως η πολιτική ή η αγορά προϊόντων, είναι πολύ μεγαλύτερη όσον αφορά τις online θετικές απόψεις ("μου αρέσει") από ό,τι τις αρνητικές ("δεν μου αρέσει").


Σύμφωνα με την έρευνα, αρκετοί καταναλωτές επηρεάζονται σημαντικά για την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών που αποφασίζουν να αγοράσουν μέσω διαδικτύου, εξαιτίας των θετικών σχολίων που αυτά λαμβάνουν στα social media.
Η έρευνα περιελάμβανε ένα πεντάμηνο πείραμα, μελετώντας με ποιον τρόπο οι online "βαθμολογίες" που δίνονταν για ορισμένα θέματα της επικαιρότητας σε μια μεγάλη (ανώνυμη) ειδησεογραφική ιστοσελίδα, επηρέαζαν τις κρίσεις τρίτων υπέρ ή κατά κάποιας άποψης.
Μεγαλύτερη η επιρροή από θετικά σχόλια.
Τα αποτελέσματα της έρευνας (που θέτει σε αμφισβήτηση την περίφημη "σοφία του πλήθους") ήταν ότι πολλοί χρήστες του διαδικτύου επηρεάζονται σημαντικά από τα θετικά σχόλια και τις θετικές "βαθμολογήσεις" που κάνουν άλλοι άνθρωποι πάνω σε ένα θέμα, ενώ αντίθετα η επιρροή από τα αρνητικά σχόλια είναι πολύ μικρότερη.
Ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Σινάν Αράλ του πανεπιστημίου ΜΙΤ, προειδοποιεί ότι είναι δυνατό να χειραγωγηθεί η κοινή γνώμη (από πολιτικά ή επιχειρηματικά συμφέροντα) προς κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση μέσω της συστηματικής διοχέτευσης online θετικών σχολίων και κρίσεων.
25% αύξηση δημοφιλίας
Το πείραμα έδειξε ότι μία άποψη-γνώμη μπορεί σταδιακά να αυξήσει τη δημοφιλία της έως και 25% μετά από ένα αρχικό κατευθυνόμενο θετικό σχόλιο, μέσω αξιοποίησης της συμπεριφοράς "κοπαδιού" που χαρακτηρίζει τους χρήστες του διαδικτύου.
Αντίθετα, ένα αρχικό κατευθυνόμενο αρνητικό σχόλιο δεν καταφέρνει να "γεννήσει" μια ανάλογη αύξηση αρνητικών απόψεων.
Όπως ανέφερε ο Αράλ, ο αρνητικός μιμητισμός "πνίγεται" πιο εύκολα από τον θετικό, καθώς οι επόμενοι χρήστες του διαδικτύου είναι πιο πιθανό να "διορθώσουν" μια προηγούμενη άποψη (βαθμολογία, ψήφο κλπ) από αρνητική σε θετική, από ό,τι να συμβεί το αντίθετο.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα αποφασίσετε να αγοράσετε κάτι που έχετε δει να διαφημίζεται στο facebook, σκεφτείτε καλά πόσο θα λάβετε υπόψη τα θετικά σχόλια και τα Like που αναρτώνται από κάτω.