Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Ημέρες Καριέρας στη Λάρισα από τη ΔΥΠΑ

Εταιρική Υπευθυνότητα στην εποχή του Covid-19: Ένα άκρως επιτυχημένο… CSR stress test!




Η πανδημία του Covid-19 αποτέλεσε ένα άνευ προηγουμένου και αναπάντεχο… stress test της εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας, τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας. Εταιρείες και brands κλήθηκαν να αντιδράσουν με αμεσότητα, δυναμισμό και αποτελεσματικότητα, αποδεικνύοντας ότι αποτελούν πολύτιμους κοινωνικούς εταίρους.
Σε μια χρονική στιγμή όπως αυτή, οι κοινωνικές ανάγκες που προέκυψαν ήταν πολλές, σε πολλούς και διαφορετικούς πυλώνες. Κατά συνέπεια, είδαμε πολλές και διαφορετικές δράσεις, όλες σημαντικές ανεξαρτήτως μεγέθους. Από τη στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, έως την αρωγή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και τη διασφάλιση της υγείας των ίδιων των εργαζομένων τους, πάρα πολλές είναι οι εταιρείες που δήλωσαν δυναμικά «παρών» σε μια τόσο ιδιαίτερη συγκυρία.

ΔΩΡΕΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 89 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Σε μια κρίση που έχει επίκεντρο την υγεία όλων, είναι λογικό η πλειοψηφία των δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας να στραφεί στη στήριξη των υγειονομικών δομών και του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Σύμφωνα με την ομιλία του Υπουργού Υγείας Βασίλη Κικιλία στην εκδήλωση παρουσίασης των δωρεών προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας, στις 7 Μαΐου, αυτές αφορούν 865 φορείς / οργανισμούς / ιδιώτες, με το σύνολό τους να ξεπερνά τα 89 εκατ. ευρώ.
Από αυτά, 40 εκατ. ευρώ αφορούν τον ιατρικό εξοπλισμό, αναφέροντας ενδεικτικά 1.228 monitors ΜΕΘ, 1.051 αναπνευστήρες, 172 φορητούς αναπνευστήρες και 595 κλίνες ΜΕΘ, τα 24,2 εκατ. ευρώ αφορούν μέσα ατομικής προστασίας, όπως 20.252.348 μάσκες, 330.199 χειρουργικές στολές, 160.397 ολόσωμες προστατευτικές στολές και 134.774 ποδονάρια, ενώ 12,5 εκατ. ευρώ αφορούν καταθέσεις χρηματικών ποσών. Όπως σημείωσε ο Υπουργός, τη δεδομένη στιγμή, υπήρχαν άλλοι 226 φορείς / οργανισμούς / ιδιώτες, οι οποίοι είχαν εκδηλώσει πρόθεση δωρεών, ύψους περίπου 8,8 εκατ. ευρώ, για τις οποίες αναμενόταν να ολοκληρωθούν διαδικασίες.
Σημειώνεται ότι τον συντονισμό των παραπάνω δωρεών ανέλαβε για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης, εθελοντικά, η Deloitte Ελλάδος. Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι για την παρακολούθηση των τάσεων, εξελίξεων, δράσεων και ερευνών σχετικά με τον κορωνοϊό, ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) λάνσαρε ειδική ενότητα Covid Insights στην ιστοσελίδα του, όπως και ο Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ), και το CSR Hellas δημιούργησε ειδική ιστοσελίδα αφιερωμένη στον Covid-19.

ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΟ ΕΣΥ

Στις προσφορές νοσοκομειακού εξοπλισμού και υγειονομικού υλικού, για να καλυφθούν οι ανάγκες που προέκυψαν λόγω του Covid-19, εστίασαν κατά κύριο λόγο οι δράσεις στήριξης του Εθνικού Συστήματος Υγείας και φορέων που υπάγονται σε αυτό. Οι δωρεές προήλθαν από εταιρείες πολλών και διαφορετικών κλάδων και μεγεθών, με την καθεμία από αυτές να είναι ιδιαίτερη σημαντική στη «μάχη» κατά του κορωνοϊού.
Στην προσφορά νοσοκομειακού, τεχνολογικού εξοπλισμού και υγειονομικού υλικού για την άμεση ενίσχυση των νοσοκομείων και την προστασία του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, καθώς και των αυξημένων αναγκών των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), προέβησαν μεταξύ άλλων, οι Ελαΐς-Unilever Ελλάς, Δέλτα, Κωτσόβολος, ΑΒ Βασιλόπουλος, Eurobank, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Μύλοι Λούλη, ΟΠΑΠ, Μέγα, Γιώτης, Notos Com, όμιλος Ηρακλής, Septona, Ήπειρος, ΜΕΒΓΑΛ, Mytilineos, όμιλος ΟΤΕ, Stoiximan, Εθνική Ασφαλιστική, Ήπειρος, Eurolife ERB, L’Oréal Hellas, Ευρωπαϊκή Πίστη, όμιλος Fourlis, Groupama Ασφαλιστική, όμιλος Σαράντη, Lidl Ελλάς, Pfizer Hellas, Nestlé Ελλάς, Όλυμπος, Παπουτσάνης, Volton, alfa, ΑS Company, Praktiker, PwC Ελλάδας, Procter & Gamble, Klinex, ΙΟΝ, Barilla Hellas, Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης, TÜV Austria Hellas, Οίκος Μεταξά, MSD Ελλάδος, Coca-Cola Hellas, Coca-Cola Τρία Έψιλον, Vodafone, Chipita, PaL-Παλαμήδης ΑΕ, ΑΧΑ, Κολιός ΑΕ, Roche, Lavipharm, 3αλφα, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μπάρμπα Στάθης, Isoplus, LG Electronics, Bolton Hellas, Teleperformance Greece, Φαρμασέρβ-Λίλλυ, όμιλος Olympia (Public-MediaMarkt και Sunlight), Philips, Interamerican, Οικογένεια Χριστοδούλου, Kafea Terra, ΘΕΣγάλα, Famar, Νutricia, Ε.Ι. Παπαδόπουλος, όμιλος Quest, Celestyal Cruises και Γευσήνους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η 24Media διοργάνωσε μέσω live streaming, σε συνεργασία με τη Follow Me Now, τη μουσική ενέργεια «The Unplagued Concert», με στόχο την οικονομική ενίσχυση του ΕΣΥ. Με διάθεση οχημάτων τους συνέδραμαν την πολιτεία οι Avis, όμιλος Σαρακάκη, Kosmocar και Τoyota Ελλάς, με στόχο να διευκολύνουν το έργο του ΕΟΔΥ και της ΚΕΔΕ. Σε επίπεδο στήριξης λοιπών κρατικών φορέων, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσέφερε μάσκες στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας και η Ελινόιλ ανέλαβε να καλύψει ανάγκες του Δήμου Αθηναίων σε πετρέλαιο κίνησης, για ενέργειες που αφορούν στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Η Cosmote συνέβαλε στην προσπάθεια της Πολιτείας για επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού του Δημόσιου τομέα, μέσα από έργα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ενώ η Wind Ελλάς προσφέρει δωρεάν επικοινωνία και εξοπλισμό για την εύρυθμη λειτουργία των 500 κινητών μονάδων Υγείας που πραγματοποιούν τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Ένας άλλο πυλώνας γύρω από τον οποίο κινήθηκαν οι στρατηγικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης την τρέχουσα περίοδο είναι η στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και ανθρώπων σε ανάγκη.
Ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδικά για τη συγκεκριμένη περίοδο το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι Plus», για διανομές τροφίμων κατ’ οίκον σε οικογένειες και μοναχικά άτομα που δοκιμάζονται ιδιαίτερα λόγω των συνθηκών. Αρκετές εταιρείες συμμετείχαν στο πρόγραμμα, με δωρεές προϊόντων, όπως οι 3αλφα, Μέγα, Βιολάντα, Softex, Coca-Cola Hellas, Coca-Cola Τρία Έψιλον, Bolton Hellas, Accenture και Henkel Hellas.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα, ενισχύθηκε το υπάρχον πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», για τη φροντίδα ευπαθών και οικονομικά ευάλωτων ομάδων, καθώς και κατοίκων περιοχών που βρέθηκαν ανά διαστήματα σε καραντίνα, με τη συνδρομή, μεταξύ άλλων, των Lidl Eλλάς, ΑΒ Βασιλόπουλος, My market, Παπαστράτος, Εurochartiki, Autohellas-Hertz, Μπάρμπα Στάθης, Septona και Δωδώνη.
Ο Δήμος Αθηναίων προχώρησε, επίσης, στη δημιουργία νέων δομών φιλοξενίας αστέγων, τις οποίες έσπευσαν να συνδράμουν οι Κωτσόβολος, Praktiker Hellas, Candia, ISS Facility Services Hellas, Mastercard, Speedex, Κοινωνικό Πλυντήριο Skip κ.ά. Η Κωτσόβολος προσέφερε προϊόντα της και στο Γηροκομείο Αθηνών, όπως και οι Eurocatering, Μπάρμπα Στάθης, Κοινωνικό Πλυντήριο Skip και Henkel Hellas. Η τελευταία προχώρησε και σε ανάλογη προσφορά στο Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας.
Η Wind εγκαινίασε τη δράση αλληλεγγύης «Μείνετε Σπίτι – Θα σας φέρουμε εμείς τα ψώνια», σε συνεργασία με εταιρείες ταξί. Πρόκειται για μία ενέργεια που μειώνει την ανάγκη μετακινήσεων ευπαθών ομάδων πληθυσμού για την αγορά βασικών αγαθών.
Η Α. Ισμαήλος ΑΕ, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή Ορεστιάδας, προχώρησε στην υλοποίηση του συνεργατικού σχηματισμού Time to Act, που λειτουργεί στα πρότυπα του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», ενώ η Interamerican προσφέρει υγειονομικό υλικό και εξοπλισμό για τη λειτουργία των δημοτικών ιατρείων του Δήμου Αθηναίων.
Η Δωδώνη συμβάλλει στη στήριξη των αναγκών σίτισης του Κέντρου Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ), προσφέροντας προϊόντα για πολύτεκνες οικογένειες, το CU Around με τη δράση Give Your 10%, μοιράζει γεύματα και νερά σε αστέγους και ανθρώπους που το έχουν ανάγκη, και ο όμιλος Eurolife ERB προχώρησε στη δωρεά υγειονομικού υλικού, ιατρικού εξοπλισμού και ειδών απολύμανσης και υγιεινής στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας σε όλη την Ελλάδα.
Το Ούζο Μίνι Μυτιλήνης της Pernod Ricard Hellas προσέφερε οικονομική ενίσχυση στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Μυτιλήνης και η Παλίρροια προσέφερε γεύματα στο Γηροκομείο της Χαλκίδας και σε άπορες οικογένειες στα Ψαχνά Ευβοίας. Ο όμιλος εταιρειών Mantis μεριμνά για τα αδέσποτα ζώα και, σε συνεργασία με τη Mars, διαθέτει 1.350 κιλά τροφής για γάτες και σκύλους.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΗΡΩΕΣ» ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Ταυτόχρονα, πληθώρα δράσεων εστίασε στους αποκαλούμενους «ήρωες της 1ης γραμμής», δηλαδή στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των δημόσιων νοσοκομείων, ως επιβράβευση, ευγνωμοσύνη και αναγνώριση για το έργο τους. Μεταξύ άλλων, προϊόντα για τη σίτιση του προσωπικού δημόσιων νοσοκομείων προσφέρουν οι Κρι Κρι, alfa, Eurocatering, Misko, kayak, Παλίρροια και Γευσήνους, ενώ σε επίπεδο καφέ και ροφημάτων προϊόντα προσφέρουν οι Everest, Kafea Terra και Coffee Island.
Η Άλφα προχώρησε σε δωρεά προστατευτικών στολών μίας χρήσης για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των Δήμων και Κοινοτήτων της χώρας και η Avon διέθεσε προϊόντα προσωπικής φροντίδας σε εργαζομένους καθαριότητας και Δημοτικών Ιατρείων του Δήμου Παλλήνης. Αρκετές ήταν και οι ασφαλιστικές εταιρείες που προσέφεραν εκπτώσεις ή και δωρεάν υπηρεσίες και ασφάλιση αυτοκινήτου στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ… ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ

Παράλληλα, αρκετές ήταν και οι εταιρείες που επέλεξαν να πραγματοποιήσουν ενέργειες για το ίδιο το προσωπικό και τους συνεργάτες τους. Bonus επιβράβευσης στους εργαζομένους τους λόγω των έκτακτων συνθηκών μοίρασαν οι ΑΒ Βασιλόπουλος, όμιλος ΟΤΕ, Septona, Εύρηκα, My market και Eurochartiki, ενώ ο ΟΠΑΠ προχώρησε σε στοχευμένες δράσεις για τη στήριξη του δικτύου των συνεργατών του, οι οποίοι επηρεάστηκαν άμεσα από την αναστολή των δραστηριοτήτων των καταστημάτων ΟΠΑΠ και Play.
Η ΑΧΑ έθεσε ως προτεραιότητα την προστασία των ανθρώπων της, με μοντέλο τηλεργασίας και ειδικά webinars για ψυχική και σωματική ευεξία, και η Deloitte Ελλάδος επένδυσε σε smart working και δραστηριότητες για την ενίσχυση της ευεξίας, της ψυχικής υγείας, της ισορροπημένης διατροφής και της διασκέδασης των εργαζομένων κατά την παραμονή τους στο σπίτι.
Στο πλαίσιο της σταδιακής άρσης των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, η British American Tobacco Hellas προσφέρει εξατομικευμένες πρακτικές ανθρώπινου δυναμικού, μέσω του «Safe Working», όπως διατήρηση της εργασίας από το σπίτι για την πλειοψηφία των εργαζομένων και μεταφορά με δικό της αυτοκίνητο για όσους κινούνται με ΜΜΜ και χρειάζεται να προσέλθουν στο γραφείο.
Τους εργαζομένους που βρέθηκαν εκτός δουλειάς ή επηρεάστηκαν αρνητικά στην εργασία τους εξ αιτίας των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας θέλησε να στηρίξει η Vodafone Ελλάδας, δίνοντάς τους προτεραιότητα στην κάλυψη των διαθέσιμων θέσεων εργασίας της, με το πρόγραμμα #μαζί_ ξαναχτίζουμε το μέλλον.

ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΚΟ

Η επιθυμία των εταιρειών και των brands της χώρας να βοηθήσουν παιδιά και ανθρώπους σε ανάγκη, διοχετεύθηκε και μέσω σχετικών φορέων, οργανισμών και μη κερδοσκοπικών σωματείων.
Αρκετές εταιρείες επέλεξαν να σταθούν δίπλα σε οργανισμούς και ΜΚΟ όπως οι Γιατροί του Κόσμου, Κιβωτός του Κόσμου, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Τράπεζα Τροφίμων, Το Χαμόγελο του Παιδιού, Παιδικά Χωριά SOS, Μαζί για το Παιδί, Μπορούμε, Εξέλιξη Ζωής, Ο Άγιος Εφραίμ, καλύπτοντας ανάγκες τους και ενισχύοντας το έργο τους.
Σε αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι Δέλτα, Κωτσόβολος, Noxzema, bwin, Skoda Auto, Froneri Ελλάς, Lidl Ελλάς, Mondelez International, Sanitas, Engie Hellas, όμιλος Ήρων, όμιλος Σαρακάκη, Barilla Hellas, Nova, Δίρφυς, MetLife Ελλάδας, Coffee Island, La Vache Qui Rit και Allianz. Στη στήριξη των πωλητών του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» προχώρησαν η Watt+Wolt και το Ίδρυμα Vodafone, με το τελευταίο να συνεισφέρει και στο έργο του Κέντρου Διοτίμα, με αφορμή την αύξηση των κρουσμάτων ενδοοικογενειακής βίας.
ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Οι ίδιοι οι καταναλωτές αποτέλεσαν άλλον έναν πυλώνα δράσεων ΕΚΕ την τρέχουσα συγκυρία, με εταιρείες και brands να δηλώνουν «είμαστε δίπλα σας». Είτε μέσα από εμψυχωτικές διαφημιστικές καμπάνιες, είτε μέσα από ειδικές δράσεις και προωθητικές ενέργειες, οι εταιρείες έκαναν αισθητή την παρουσία τους και προσπάθησαν να σταθούν δίπλα στον καταναλωτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εταιρείες του κλάδου της ενέργειας, η πλειοψηφία των οποίων προχώρησε σε ειδικές εκπτώσεις, προσφορές και μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης των οικιακών πελατών. Σε δράσεις για την ασφάλεια και την οικονομική διευκόλυνση των πελατών τους εν μέσω πανδημίας προχώρησαν και πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, προσφέροντας εκπτώσεις κυρίως στα συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτου.
ΣΥΜΒΟΛΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πολλαπλές είναι και οι ανάγκες που προέκυψαν, μετά την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μετά το κλείσιμο των σχολείων. Ο ιδιωτικός τομέας συνέβαλλε και εδώ, με δωρεά τεχνολογικού εξοπλισμού, τόσο στα δημόσια σχολεία όσο και στους ίδιους τους μαθητές, για την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ενδεικτικά, το Ίδρυμα Vodafone δώρισε 15 modem με δίμηνη δωρεάν χρήση internet στα Παιδικά Χωριά SOS σε Θεσσαλονίκη και Θράκη, ενώ συνεχίζει και το πρόγραμμα Instant Classroom για την κοινωνική ενσωμάτωση προσφυγικών οικογενειών σε δομές της χώρας.
Στην προσφορά συσκευών laptops και tablets στο Υπουργείο Παιδείας προέβησαν, ενδεικτικά, το Πλαίσιο, η Public-MediaMarkt, η Sunlight, ο όμιλος Quest, η Anytime, η Εθνική Ασφαλιστική και το Kerrygold. Νέα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς προσφέρει το πρόγραμμα της Stoiximan «Μικροί Ήρωες Μαθαίνουν», ενώ η Ε.Ι. Παπαδόπουλος προέβη σε χρηματική δωρεά ώστε να αποκτηθούν φορητές ηλεκτρονικές συσκευές για μαθητές που δεν είχαν πρόσβαση στη διδασκαλία μέσω διαδικτύου.

CSR ΚΑΙ ΑΠΟ ACROSSMEDIA241 ΚΑΙ ADWEB

Η Adweb παρουσίασε το νέο διαφημιστικό format #ADαποδίδουμε. Το 50% των διαφημιστικών εσόδων από τις καμπάνιες με αυτό το format, πηγαίνει στο Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός για να ενισχύσει τις δράσεις του για τον Covid-19. Οι διαφημιζόμενοι μπορεί να επιλέξουν οποιοδήποτε διαφημιστικό video και αυτό θα προβάλλεται σε όλα τα sites του Premium Publishers Network. Στους επισκέπτες των sites ζητείται να βοηθήσουν, απλά παρακολουθώντας ολόκληρη τη διαφήμιση.
Σε συνεργασία με τη Verizon Media, η Acrossmedia241 παρέχει επιπλέον 100% δωρεάν inventory σε κάθε καμπάνια Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που αφορά σε ενέργειες στήριξης και ενημέρωσης σχετικά με τον Covid -19, με στόχο την ενίσχυση της προβολής και της κοινωνικής διάχυσης των σχετικών μηνυμάτων. Η συγκεκριμένη ενέργεια αφορά αποκλειστικά στην αγορά της Ελλάδας.

«ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ»

«Σε αυτές τις μοναδικές συνθήκες, το στοίχημα ήταν και παραμένει ο βαθμός προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Από την πρώτη στιγμή, η ασφάλεια, η υγεία, η επάρκεια προϊόντων στα ράφια τέθηκαν στο επίκεντρο. Κι εμείς μπήκαμε σε αυτή τη “μάχη”! Για να νιώθουν ασφαλείς τόσο οι άνθρωποί μας όσο και οι πελάτες μας. Για να μη λείψει τίποτα σε κανέναν και να βρίσκουν οι συμπολίτες μας αυτά που χρειάζονται για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.
Την ίδια στιγμή, φροντίσαμε αυτούς που μας φροντίζουν. Έτσι, διαθέσαμε 500.000 ευρώ προς Δήμους, ΜΚΟ και Κοινωφελείς Οργανισμούς σε όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, υποστηρίξαμε και το Πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι”, υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Παράλληλα, αντιλαμβανόμαστε την επιτακτική ανάγκη στήριξης του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Έτσι, προχωρήσαμε σε δωρεά 494.000 ευρώ, για την αγορά ενός ιατρικού εξοπλιστικού πακέτου Artificial Intelligence, που θα υποστηρίξει 30 ΜΕΘ. Κι έτσι θα συνεχίσουμε. Με ανθρωπιά, αλληλεγγύη, προσφορά. Αξίες αυτονόητες και ουσιαστικές για την ΑΒ».
Αλεξία Μαχαίρα, Υπεύθυνη Εταιρικής Υπευθυνότητας & Επικοινωνίας, ΑΒ Βασιλόπουλος

«Η ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΗΜΕΡΑΣ»

«Η σφοδρότητα με την οποία η παγκόσμια κρίση της δημόσιας υγείας που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19, όχι μόνο δεν ανέτρεψε την ανάγκη προσήλωσης στη βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά ανέδειξε πλέον επιτακτικά την ανάγκη για κοινωνική ευθύνη σε ατομικό και σε συλλογικό επίπεδο. Η λειτουργία της οικονομίας σύμφωνα με αρχές που πρέπει να είναι παγκόσμια σεβαστές και να επιβάλλονται με ένα κοινό πλαίσιο ρύθμισης είναι πρωταρχικός στόχος για την επανεκκίνηση της οικονομίας και αποτελεί την ουσιαστική ευκαιρία να εφαρμόσουμε τα διδάγματα αυτής της εμπειρίας στην αντιμετώπιση μελλοντικών και ίσως ακόμη εντονότερων κρίσεων, όπως αυτή που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή.
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2030 με τη φιλοδοξία να γίνει η ευρωπαϊκή ήπειρος η πρώτη με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα ως το 2050 είναι το κοινό μας όραμα για την βιωσιμότητα του πλανήτη. Οι προϋποθέσεις για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής είναι δύο και αλληλένδετες, ευθύνη και αλληλεγγύη. Το Δίκτυο CSR Hellas ενώνει τις δυνάμεις του με το Eυρωπαϊκό Δίκτυο CSR Europe με σκοπό την ενσωμάτωση των αρχών της ΕΚΕ στην εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για το 2030, ξεκινώντας το 2020 το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Βιομηχανία 2030 και συμμετέχει ενεργά στη διαβούλευση για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη βιώσιμη χρηματοδότηση και την δημοσιοποίηση των σχετικών μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών.
Με την ευκαιρία συμπλήρωσης 20 χρόνων από την ίδρυσή του, το CSR Hellas μεταφέρει την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει για την διοίκηση της ΕΚΕ σε ένα νέο εργαλείο για τις ΜμΕ, το Εthos. Μέλη του CSR Hellas και της Πρωτοβουλίας Ελλα-Δικά Μας συμμετέχουν στην πρώτη πιλοτική εφαρμογή του, ενώ σε συνεργασία με την Τράπεζα Θεσσαλίας αναμένεται να προχωρήσει και η πρώτη συστηματική αξιοποίησή του από τον χρηματοπιστωτικό τομέα στο πλαίσιο της υποστήριξης των ΜμΕ να βελτιώσουν την πρόσβασή τους σε εργαλεία βιώσιμης χρηματοδότησης».
Μαρία Αλεξίου, Πρόεδρος CSR Hellas, Διευθύντρια ΕΚΕ Ομίλου Εταιρειών Τιτάν

ΕΡΕΥΝΑ, HELLENIC RESEARCH HOUSE: ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ

Τη στάση του κοινού απέναντι στις ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κατά την εποχή της πανδημίας διερεύνησε, μεταξύ άλλων θεμάτων, πρόσφατη έρευνα της Hellenic Research House.
Σε σχέση με τον ρόλο που οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα μπορούν να παίξουν την επόμενη μέρα, οι πολίτες εκφράζουν τη γενικευμένη άποψη πως ο ρόλος αυτός είναι πολύ σημαντικός και σχετίζεται με το αίσθημα ευθύνης που ο ιδιωτικός τομέας φέρει. Εταιρική Υπευθυνότητα λοιπόν, απέναντι στην επιστημονική κοινότητα, στην εθνική οικονομία, στην κοινωνία συνολικά και -κυρίως- υπευθυνότητα της κάθε επιχείρησης απέναντι στους πελάτες της.
Ταυτόχρονα, θεωρείται ότι οι επιχειρήσεις έχουν επικοινωνιακό αλλά και οικονομικό όφελος από τις ενέργειες αυτές. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν επικοινωνιακό όφελος να βοηθήσουν στη διαχείριση της επόμενης μέρας: Συμφωνεί ή συμφωνεί απολύτως το 46%. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν οικονομικό όφελος να βοηθήσουν στη διαχείριση της επόμενης μέρας: Συμφωνεί ή συμφωνεί απολύτως
το 37%.
Ζητούμενο η εξασφάλιση και η βελτίωση τιμών και πρόσβασης
Σύμφωνα με την έρευνα, αναμένεται από τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα να προβούν σε μια σειρά ενεργειών υψηλής ευθύνης απέναντι στην πελατεία τους και τον καταναλωτή γενικότερα, όπως η διατήρηση των προ-κρίσης επιπέδων τιμών και διαθεσιμότητας αγαθών, αλλά και η ενίσχυση στρατηγικών και δράσεων που βοηθούν την εξ αποστάσεως πρόσβαση του πελάτη σε αγαθά και υπηρεσίες μέσω εναλλακτικών τρόπων διανομής. Ενδιαφέρον έχει και η άποψη ότι η υπερ-προβολή των ενεργειών αυτών θα πρέπει να αποφεύγεται, καθώς μπορεί να δημιουργήσει αποτελέσματα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα σε ένα ευρύ τμήμα της αγοράς. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις πρέπει να προβούν σε πράξεις ΕΚΕ, π.χ. δωρεές και χορηγίες: Συμφωνεί ή συμφωνεί απολύτως το 45%.
Πώς γίνονται αντιληπτές οι ενέργειες ΕΚΕ
Προτιμητέες από το κοινό κατά τη διάρκεια της πανδημίας φαίνεται να είναι οι ενέργειες που στηρίζουν το σύστημα υγείας και προστατεύουν τον πληθυσμό μέσω της χορήγησης υλικής υποστήριξης σε εργαζόμενους και πληγέντες. Όσον αφορά στα κίνητρα, οι ενέργειες προσφοράς στο σύστημα υγείας συνδέονται περισσότερο στο μυαλό των πολιτών με αξιακά κίνητρα και πραγματικό ενδιαφέρον για το καλό της κοινωνίας, ενώ η στήριξη του προσωπικού απαντά στις προσδοκίες των εργαζομένων. Στον αντίποδα, η υλική ενίσχυση των θυμάτων, αν και όχι χαμηλά στην σειρά προτίμησης, παραπέμπει σε εγωιστικά κίνητρα και κυρίως σε επιδίωξη θετικής δημοσιότητας.
Σειρά προτίμησης ενεργειών ΕΚΕ κατά την κρίση:
1. Δωρεές εξοπλισμού σε ιατρικά ιδρύματα
2. Λήψη μέτρων για την προστασία του προσωπικού τους
3. Χορηγίες για τη βελτίωση των ιατρικών υποδομών
4. Υλική ενίσχυση του προσωπικού τους
5. Υλική υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων
6. Διατήρηση του προσωπικού τους στα επίπεδα που ήταν πριν
7. Οργάνωση δράσεων ψυχολογικής υποστήριξης
8. Χρηματοδότηση καμπάνιας ενημέρωσης & προφύλαξης
9. Χορηγία πολιτιστικών εκδηλώσεων
Ενέργειες ΕΚΕ για την επόμενη μέρα
Σχεδόν για το σύνολο του πληθυσμού της έρευνας θεωρείται ότι οι πράξεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης την επόμενη μέρα πρέπει να απευθύνονται ξεκάθαρα σε δύο κατευθύνσεις: τους εργαζομένους τους και την κοινωνία γενικότερα. Σχετικά με τους εργαζομένους, σημαντικής απήχησης ενέργειες θεωρούνται αυτές που ενισχύουν το δίκτυ προστασίας των εργαζομένων, μέσω διατήρησης των θέσεων εργασίας, παροχής υλικών ενισχύσεων και δημιουργίας συνθηκών ασφαλείας στους χώρους εργασίας.
Σχετικά με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, οι αναμενόμενες και επιθυμητές ΕΚΕ είναι αυτές που το υποβοηθούν έμμεσα, μέσω ενίσχυσης των ιατρικών δομών της χώρας σε εξοπλισμό και υλικοτεχνική υποδομή. Τέτοιες ενέργειες ΕΚΕ είναι εξαιρετικά επιθυμητές από την κοινωνία, γιατί δημιουργούν την εντύπωση ότι οι επιχειρήσεις που τις οργανώνουν «νοιάζονται», και άρα οδηγούνται από βάση ηθικής υποχρέωσης, σχετιζόμενης με αξιακές εταιρικές κουλτούρες ευθύνης απέναντι σε πελάτες/καταναλωτές/εργαζομένους. Αυτή η εταιρική στάση φαίνεται ότι δικαιολογεί την προβολή τους, αλλά ακόμα και την επιδίωξη οικονομικού οφέλους.
Στον αντίποδα, απλές ενέργειες ΕΚΕ που έχουν λιγότερο ρίσκο και αναπόφευκτα περισσότερο «αφηρημένα» οφέλη, όπως οι καμπάνιες ενημέρωσης ή ψυχολογικής υποστήριξης, γίνονται αντιληπτές από τους ερωτώμενους ως «εγωιστικές» (λιγότερο αλτρουιστικές), εξυπηρετώντας βραχυπρόθεσμα τα επικοινωνιακά οφέλη των επιχειρήσεων. Η έρευνα είναι πανελλαδική και συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες 18-64 ετών κάτοικοι Ελλάδας. Η συλλογή των στοιχείων έγινε 22 έως 27 Απριλίου 2020, με 1.002 ολοκληρωμένα ερωτηματολόγια.
«Η ΚΡΙΣΗ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ»
«Μέσα σε εξελίξεις πρωτόγνωρες για όλους μας, που κάθε ημέρα έκαναν τα δεδομένα όλο και πιο δύσκολα και κρίσιμα, γρήγορα συνειδητοποιήσαμε στη Δέλτα ότι μας αναλογούσε ένα μεγάλο μερίδιο της ευθύνης απέναντι στην ελληνική κοινωνία: να εξακολουθήσουν τα προϊόντα μας να φτάνουν σε κάθε γωνία της χώρας, σε πλήρη επάρκεια, ώστε να μην τα στερηθεί καμιά οικογένεια, χωρίς όμως να κινδυνεύσει η δική μας “οικογένεια”, οι άνθρωποί μας. Καθώς οι εξελίξεις έτρεχαν, ήμασταν από τους πρώτους που στήριξαν το #menoumespiti με την καμπάνια μας “για κάθε τι που αξίζει”, αλλά και το σύστημα Υγείας, προσφέροντας στο ΕΚΑΒ δύο θαλάμους ασφαλούς μεταφοράς ασθενών στα νοσοκομεία αναφοράς.
Παράλληλα, συνειδητοποιώντας ότι ηλικιωμένοι, ευπαθείς ομάδες και παιδιά σε δομές έπρεπε να απομονωθούν ώστε να παραμείνουν ασφαλείς, τους φροντίσαμε προσφέροντας προϊόντα μας, βασικά για την κάλυψη των διατροφικών τους αναγκών. Και συνεχίζουμε με υπευθυνότητα… Είναι σίγουρο ότι ζήσαμε και ζούμε μια πρωτόγνωρη κρίση που άλλαξε τις προτεραιότητές μας, αλλά όχι την υπεύθυνη στάση μας».
Αλεξάνδρα Βασιλακοπούλου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, Δέλτα
«ΟΤΑΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ, ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΠΟΥΛΩΤΙΚΟ»
«Παρά την εικόνα της επιστροφής σε σχετικά πιο κανονικές συνθήκες, η απειλή που προκάλεσε τη σημερινή, πρωτοφανή, παγκόσμια υγειονομική κρίση παραμένει ζωντανή, με άγνωστες μάλιστα προοπτικές. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει μεσολαβήσει ακόμα αρκετός χρόνος ώστε να είμαστε σε θέση να δούμε τα γεγονότα μέσα από απολογιστική ματιά, να αξιολογήσουμε αποτελέσματα και να καταγράψουμε πιθανές αδυναμίες και σημεία βελτίωσης. Όμως, ένα πρώτο, πολύ θετικό κατά τη γνώμη μας μήνυμα είναι η διαπίστωση ότι, όταν οι κυβερνήσεις και οι κατά τόπους αρμόδιοι φορείς ενώνουν χέρια με την επιχειρηματική κοινωνική υπευθυνότητα, τότε το μίγμα της προσφοράς που παράγεται μπορεί να είναι ιδιαίτερα επουλωτικό.
Είναι πολύ σπουδαίο να βλέπουμε να γεννιέται, για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη κλίμακα, τόσο γρήγορα και τόσο αλληλοσυμπληρωματικά, μια συνεργασία αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης για το παγκόσμιο κοινό καλό. Αυτό, εμείς στην Ελαΐς-Unilever Hellas το γνωρίζουμε πολύ καλά εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα και το αναγνωρίζουμε ως την ουσία της έννοιας της εταιρικής ευθύνης, για την οποία εργαζόμαστε καθημερινά».
Κλειώ Κούβελα, Communications Manager SEE, Unilever
«Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ»
«Από την πρώτη στιγμή αυτής της διαφορετικής και πρωτοφανούς κατάστασης που κληθήκαμε όλοι να αντιμετωπίσουμε, αναλάβαμε στην Κωτσόβολος μία σειρά δράσεων με στόχο να ενισχύσουμε τις υγειονομικές αρχές, αλλά και ομάδες που πλήττονται. Με αυτόν τον τρόπο, βρεθήκαμε δίπλα στο Υπουργείο Υγείας, την Περιφέρεια, σε δύο μεγάλα νοσοκομεία αναφοράς, τον Δήμο Αθηναίων, το Γηροκομείο Αθηνών, αλλά και το Χαμόγελο του Παιδιού, προσπαθώντας να προσφέρουμε σε διαφορετικές ομάδες που μας χρειάζονται.
Εκ μέρους της ομάδας μας, θα ήθελα να εκφράσω τον σεβασμό και τον θαυμασμό μας στο τεράστιο έργο αυτών των ανθρώπων. Με απλές κινήσεις προσφοράς, εισπράξαμε την ίδια συγκίνηση μ’ αυτούς τους ανθρώπους, σαν μία οικογένεια. Η εταιρεία μας παραμένει δίπλα σε όσους την έχουν ανάγκη, μέσα από μία σειρά κοινωνικών δράσεων, τη φροντίδα των υπαλλήλων μας και την προστασία των πελατών μας, γιατί, ενόσω όλοι μας πρέπει να προσέχουμε, είναι ωραίο και να μας προσέχουν!».
Μάριαμ Σάντρι, Marketing Manager, Κωτσόβολος – Dixons South East Europe
«ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥΣ»
«Για εμάς, εταιρική υπευθυνότητα είναι πολλά παραπάνω από μεμονωμένες δράσεις. Είναι μάρκες και εταιρείες που δε μιλούν και δεν ενεργούν για τον εαυτό τους, αλλά για τους καταναλωτές, την κοινωνία και το αύριο του πλανήτη, μάρκες που βάζουν πρώτα από όλα τον άνθρωπο, που η στρατηγική τους βασίζεται στην εμπιστοσύνη, την αλληλεγγύη, τη γενναιοδωρία. Στον ΣΔΕ, μιλάμε ήδη από το 2016, για brands with purpose και good marketing.
Ο “δεκάλογος” που συντάξαμε με το ξέσπασμα του Covid-19 επισημαίνει τα ουσιώδη: μιλά για purpose “μέσα” στη μάρκα και όχι ενίοτε, για την αξία του μεριδίου “καρδιάς”, για σεβασμό των εργαζομένων, για αλληλεγγύη και υπευθυνότητα προς τους συνεργάτες μας. Οι κρίσεις αναδεικνύουν παθογένειες και φωτίζουν την αλήθεια των μαρκών και των επιχειρήσεων που, στην ψηφιακή εποχή, είναι διάφανες. Πιστεύουμε ότι η κρίση του Covid-19 και οι καταλυτικές αλλαγές που έφερε και θα φέρει, είναι η μεγάλη ευκαιρία για τις μάρκες να επαναπροσδιορίσουν τον λόγο που υπάρχουν».
Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια, ΣΔΕ