Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Ημέρες Καριέρας στη Λάρισα από τη ΔΥΠΑ

FRANCHISE, 6 πράγματα που πρέπει να μελετήσεις πριν το τολμήσεις.



Μια Franchise επιχείρηση σου δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα εφόσον αποφάσισες να κάνεις το δικό σου επιχειρηματικό βήμα. Μια εταιρία με επιτυχημένη πορεία στον κλάδο της κι ένα ευρέως γνωστό brand name μπορούν να σε αναδείξουν σε top επιχειρηματία. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα εφόσον μελετήσεις με προσοχή 6 παράγοντες που αφορούν  το προϊόν, τις υπηρεσίες και σαφώς τον franchisee, τον franchisor . 

Εκπαίδευση επιχειρηματία/ προσωπικού.

Μια εταιρία franchise οφείλει να δώσει στον επιχειρηματία αλλά και τον προσωπικό του τις γνώσεις που χρειάζονται για να μπορεί να λειτουργήσει με τη φιλοσοφία της "μαμάς" εταιρίας. Η κατάρτιση, η εκπαίδευση και η καθοδήγηση είναι από τα πιο σημαντικά που πρέπει να συζητηθούν πριν δώσετε τα χέρια. Μια καλή εταιρεία franchise παρέχει σίγουρα συνεχή υποστήριξη, εκτενή εκπαίδευση όπως επίσης και υποστήριξη marketing.

Ζήτηση. 

Το προϊόν ή η υπηρεσία που θα πουλάς έχει ζήτηση στη περιοχή σου; Απαιτείται έρευνα για το προϊόν ή την υπηρεσία που σκοπεύεις να προσφέρεις σε τοπικό επίπεδο, χωρίς να λαμβάνεις ως δεδομένο μόνο τη ζήτηση του συγκεκριμένου franchise σε άλλες πόλεις ή ακόμη και σε άλλες χώρες. Αν μιλάμε για επιχείρηση στο χώρο της εστίασης φρόντισε να απευθυνθείς σε αυτές που διαθέτουν Διασφαλισμένη Ποιότητα (ISO).

Ιστορικό.

Πίσω από κάθε επιτυχημένη εταιρεία σίγουρα υπάρχει και μια επιτυχημένη ιστορία! Απλώς και μόνο επειδή προσφέρει την δυνατότητα franchising δεν σημαίνει ότι είναι και επιτυχημένη. Τι έρευνα να κάνεις στη περίπτωση αυτή; Πολύ απλά επισκέψου και επικοινώνησε με υπάρχοντες franchisee σε διπλανές πόλεις. Όχι δεν είναι "κατινιά" ούτε κουτσομπολιό να συζητάς για την πορεία μιας επιχείρησης που σε ενδιαφέρει άμεσα.

Κόστος και απόσβεση.

Ήρθαμε στο πιο δύσκολο κομμάτι, στο κόστος της επένδυσης και την δυνατότητα απόσβεσης. Το αρχικό κόστος είναι μεγαλύτερο από το να ανοίξεις μια επιχείρηση χωρίς franchise λόγων των δικαιωμάτων. Πρέπει να γνωρίζεις ότι ένα μεγάλο μέρος του κεφαλαίου σου για μια franchise επιχείρηση πηγαίνει σε δικαιώματα χρήσης του brand, σε προμήθειες και στο στήσιμο του καταστήματος. Εάν το κόστος είναι μεγάλο φρόντισε ο franchisor να σου προσφέρει ανταλλάγματα για τα συγκεκριμένα κόστη. Υπάρχουν επίσης Marketing έξοδα γιατί πολλά συμβόλαια ζητούν επιπρόσθετα χρήματα για την κεντρική υποστήριξη μάρκετινγκ.

Ανταγωνισμός- πρωτοτυπία.

Πόσες ακόμη επιχειρήσεις πουλούν το ίδιο προϊόν στη περιοχή σου; Διερεύνησε τον ανταγωνισμό, τα αντίστοιχα προϊόντα, αλλά και τα καταστήματα που βρίσκονται υπό την επωνυμία του συγκεκριμένου franchise. Εάν το προϊόν είναι κάτι ξεχωριστό, τότε ο ανταγωνισμός μπορεί και να μην είναι πρόβλημα.

Περιορισμοί.

Κάθε brand name φέρει συγκεκριμένη φιλοσοφία, ιστορία και κανόνες γύρω απο την προϊόντική γραμμή, το ωράριο, τις τιμές, το outfit του προσωπικού, την έκταση του χώρου (συγκεκριμένα τμ). Πολύ απλά "φαινομενικά" είσαι το αφεντικό αλλά ο franchisor έχει τον έλεγχο. Πρέπει να γνωρίζεις ποιες απαιτήσεις υπάρχουν και σκέψου εάν μπορείς να ανταποκριθείς στη συγκεκριμένη επιχειρηματική.