Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Ημέρες Καριέρας στη Λάρισα από τη ΔΥΠΑ

GDPR, γιατί λαμβάνουμε τόσα e-mail με αυτό το θέμα;


Ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων: Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων -  ΓΚΠΔ ή GDPR τίθεται σε εφαρμογή και υποχρεώνει όλα τα site να αλλάξουν «ρότα» και να δώσουν στους χρήστες της Ευρώπης μεγαλύτερο έλεγχο των προσωπικών δεδομένων τους. 

Το τελευταίο διάστημα έχετε λάβει στο e-mail σας πάρα πολλά μηνύματα από site στα οποία έχετε κάνει εγγραφή στο παρελθόν και σας ζητούν τη συγκατάθεσή σας για να συνεχίσουν να σας στέλνουν ενημερώσεις και νέα τους. Αυτό οφείλεται στην εφαρμογή του Γενικού Kανονισμού για την Προστασία Δεδομένων και όποια επιχείρηση δεν το τηρήσει θα δεχτεί οικονομικές κυρώσεις.

Τι είναι ο ΓΚΠΔ ή GDPR;

Ο «Γενικός Kανονισμός για την Προστασία Δεδομένων» εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2016 και ορίζει με σαφήνεια τους τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να συλλέγουν, να διαχειρίζονται και να μοιράζονται προσωπικά δεδομένα. Θεωρητικά, ο GDPR ισχύει μόνο στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά η παγκόσμια φύση του διαδικτύου αναγκάζει σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους. Ο GDPR έχει «χτιστεί» πάνω σε παλαιότερους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία της προσωπικής ζωής των πολιτών, όπως την «Ασπίδα Προστασίας της ιδιωτικής ζωής Ε.Ε. – ΗΠΑ» και την οδηγία 95/46 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Ταυτόχρονα όμως, επεκτείνει τα μέτρα αυτά ως εξής:  
Οι νέοι κανονισμοί θέτουν πάρα πολύ υψηλά τον πήχη για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων πολιτών. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει από προεπιλογή να έχουν ρητή και ενημερωμένη συγκατάθεση από τους χρήστες κάθε φορά που συγκεντρώνουν δεδομένα. Οι χρήστες, έχουν επίσης, τη δυνατότητα να αλλάξουν γνώμη και να πάρουν πίσω την έγκρισή τους. Παράλληλα μπορούν να ζητήσουν από την εκάστοτε εταιρεία όλα τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει για το πρόσωπό τους.
Το δεύτερο ιδιαίτερα σημαντικό σημείο είναι ότι τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι αρκετά υψηλά, ύψους 20 εκατ. ευρώ ή το 4% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων της παραβάτριας επιχείρησης! Αυτό μπορεί να μην είναι τεράστιο ποσό για έναν κολοσσό όπως η google ή η Facebook οι οποίες μπορούν να πληρώσουν το πρόστιμο, δεν ισχύει το ίδιο όμως για τις μικρές διαδικτυακές επιχειρήσεις.

Τι θα αλλάξει;

Με βάση τον GDPR τα site θα ζητούν τακτικότερα άδεια για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες. Θα εμφανίζονται περισσότερα «παράθυρα» που θα ζητούν στους χρήστες να κάνουν κλικ για να προχωρήσουν.
Οι πιο σημαντικές αλλαγές όμως θα γίνουν παρασκηνιακά. Και αυτό επειδή οι κανονισμοί δεν προβλέπουν μόνο τον τρόπο με τον οποίο συγκεντρώνονται τα προσωπικά δεδομένα αλλά και πώς πωλούνται ή μοιράζονται αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο θα πρέπει να ξανασχεδιάσουν τους τρόπους με τους οποίους προσεγγίζουν τα analytics αλλά και τη διαφήμιση.