- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Πόσο ισχυρή είναι η παραπληροφόρηση που προκύπτει μέσα από δημοσιεύσεις στα social media; Γιατί μια επιχείρηση πρέπει να εφαρμόσει ένα σχέδιο επείγουσας επικοινωνίας που να περιλαμβάνει και τα social media;
Η αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης όταν μάλιστα αυτή
προκύπτει από δημοσιεύσεις ανθρώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο, μας φέρνει
αντιμέτωπους με το ερώτημα πόσες από αυτές είναι αληθινές και κατά πόσο
χρειάζονται πράγματι βοήθεια.
Το Facebook τα τελευταία δύο χρόνια έχει δημιουργήσει μια νέα εφαρμογή
στη πλατφόρμα του την «Αντιμετώπιση
κρίσεων» όπου μπορείς να επικοινωνείς με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα σε περίπτωση
που βρεθείς σε πληγείσα περιοχή. Επίσης, η συγκεκριμένη εφαρμογή δημιουργεί
εράνους για την ανακούφιση πληγέντων από καταστροφές. Η χρησιμότητα της
συγκεκριμένης εφαρμογής έχει σχολιαστεί από πολλούς καθώς συχνά μπορεί να
οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα post κατοίκων
του Τέξας κατά τη διάρκεια του τυφώνα Harvey όπου ζητούσαν βοήθεια μέσω
Facebook και Twitter δημοσιεύοντας τραγικές φωτογραφίες του τυφώνα για να τονίσουν
πόσο ψηλά ήταν τα νερά των πλημμυρών.
Στον αντίποδα βρίσκονται πολλοί διευθυντές εταιρικής
επικοινωνίας που θεωρούν ότι, τα social media μπορούν να προσφέρουν μια πρώτης τάξεως πηγή πληροφόρησης
σε περίπτωση ακραίων φαινομένων όπου μπορεί τηλεφωνικά κέντρα κλήσεων έκτακτης
ανάγκης και τηλεοπτικά δίκτυα να διακόψουν τη λειτουργία τους.
Σύμφωνα με την
FCC, ο τυφώνας Harvey είχε διακόψει τουλάχιστον 17 κέντρα κλήσεων έκτακτης
ανάγκης, 320 δίκτυα τηλεφωνίας και έχει προκαλέσει διακοπές σε περισσότερους
από 148.000 συνδρομητές Internet, τηλεόρασης και τηλεφώνου. Αναφέρεται επίσης
ότι 9 ραδιοφωνικοί σταθμοί εξήλθαν εκτός λειτουργίας. Οι υπηρεσίες έκτακτης
ανάγκης, τα θύματα, οι τοπικές αρχές και οι οργανισμοί στράφηκαν στα social media για να παραμείνουν
συνδεδεμένοι.
Καθίσταται επομένως αναγκαία η δημιουργία ενός πλάνου
επικοινωνίας σε έκτακτες περιπτώσεις το οποίο θα περιλαμβάνει και την
επικοινωνία μέσω social media κυρίως αυτών που η εκάστοτε επιχείρηση χρησιμοποιεί και
σαφώς το συγκεκριμένο σχέδιο πρέπει να περιλαμβάνει και την επικοινωνία μέσω
παραδοσιακών ΜΜΕ.